Sunday 18 November 2012

adiwira dan adiwirawati ~

Sudah lama tidak mencoret sesuatu di sini...
drpd bulan 7 beberapa hari sebelum berpuasa  hingga bulan 11 ini... :))
Masa semakin pantas...
sudah ke penghujung 2012...

Semalam adalah kelas PSG Physics kedua terakhir sebelum PHysics SPM 2012 berlangsung Rabu,21/11/2012.
Banyak kenangan saya bersama mereka sejak 2011 lagi..sudah 2 tahun kami berjuang menongkah arus ilmu..
Ada suka ada duka ada tawa ada nangis ada gembira ada sedih ada di atas ada di bawah ada jatuh ada bangun...
Itulah lumrah roda kehidupan setiap masa,namun semua itu disimpulkan menjadi salah satu daripada kenangan-kenangan indah yang saya rasa dan dikurnai olehNYA kepada saya...
Rasa bersyukur dapat bertemu mereka semua...Alhamdulillah
setiap pertemuan pasti ada perpisahan
namun saya berdoa semoga perpisahan ini satu titik untuk terus melangkah berjuang memberi kebaikan dan manfaat demi Allah dan Rasullullah.
Teruskan melangkah berjuang menuntut ilmuNYA dengan rasa syukur diberi kesempatan di beri nikmat ruang untuk menimba dan menuntut ilmu agar menjadi insan-insan berjaya bijak soleh solehah mensyukuri nikmatNYA dan menggunakan nikmat itu ke arah jalan kebaikan dan membawa kebaikan kepada semua...

Setiap kali anak didik meninggalkan MRSM Kuala Lipis ini atau tidak lagi saya mengajar mereka,memang terbit semacam rasa bercambur baur tidak boleh digambarkan...namun mereka harus meneruskan perjalanan untuk menggapai kegemilangan dunia dan akhirat, begitu juga saya..
Setiap kenangan itu tidak pernah mati,kekadang ia akan menyinggah di kotak minda,tersenyum sendiri mengubat duka.

Terima kasih semua anak-anak didik atas kenangan,senyuman,kenakalan,kejujuran dan keikhlasan menjadi anak didik saya,cikgu kamu...
Panjat kesyukuran kita kepada Allah kerana mentakdirkan bertemu di tempat indah penuh kenangan ini,MRSM Kuala Lipis.
Moga kita bertemu kembali di syurga Allah di akhirat nanti...Amin..

*Saya cinta kamu semua*

2 comments:

  1. cikgu.....
    hanya tuhan je dpt balas jase cikgu2!
    hanye tuhan je tahu btape ktorang sayang cikgu...
    hanya tuhn je tahu betape ktorang terhutang budi ngan ckgu....
    semaga tuhan meninggikan darjat cikgu2 d sisinNye
    semoga ckgu bahagia dunia akhirat

    terima kasih cikgu....

    ReplyDelete
  2. rase terharu sebak sedeh sume ade...
    bekolam air di mate..mekaseh byk2 tcer ajar kami taon lepas..pengorbanan tcer 2 xkn kami lupekan...:')

    ReplyDelete