Thursday 14 July 2011

Anak2 muridku adalah jiwaku di MRSM

hari ini 14 Julai,tarikh hari lahir saya...
Sempena hari istimewa saya ini,ada sedikit coretan istimewa buat insan2 yang menjadi sebahagian daripada kehidupan saya...<3

Ia buat semua anak2 didik saya...:D
Mereka adalah kegembiraan saya di MRSMKuala Lipis/Tun Ghazali Shafie :)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tanpa mereka,aku tak kenal apa itu gembira di sekolah
Tanpa mereka,aku tiada jiwa di sekolah
Tanpa mereka,aku akan bercakap seorang di dalam kelas
Tanpa mereka,aku lupa aku banyak dosa berbanding mereka yang masih muda
Tanpa mereka,aku tiada arah di sekolah
Tanpa mereka,gaji aku tiada berkatnya
Tanpa mereka,aku lupa tentang berjuang demi bangsa dan agama
Tanpa mereka,aku lupa mengapa Allah memberi aku ilmuNYA
Tanpa mereka,aku akan jadi sugul dan sedih di sekolah
Tanpa mereka,ilmu akan terhenti begitu sahaja
Tanpa mereka,aku tak dapat berjuang demi agama dan amanah bangsa
Tanpa mereka,aku sunyi dan sepi di sekolah dan di dalam kelas
Tanpa mereka,aku lupa generasi muda ada hati dan perasaan
Tanpa mereka,aku lupa aku perlu didik mereka berjuang kerana Tuhan, yang mencipta mereka
Tanpa mereka,tiada serilah hidupku di sekolah

Mereka,buat aku ketawa dan senyum dengan seikhlasnya
Senyum mereka,membuat aku tenang dalam sibuk bekerja
Nakal mereka,buat aku percaya mereka anak2 kecil yang perlu dididik demi bangsa dan agama
Ketawa mereka,buat aku gembira biar di dalam hatiku ketika itu sedang lara dengan dunia
Gerak mereka adalah tanggungjawabku demi bangsa dan agama
Laku mereka adalah amanah yang dipertanggungjawab untuk aku jawab di akhirat sana
Tingkah mereka adalah harapanku melihat bahagia di dunia dan akhirat
Harapan mereka mengajar aku erti berusaha dan doa dan tawakal kepadaNYA

Mereka mengingatkan aku agar mendidik juga anak2 kandungku;amanahNYA kepadaku;Ainul Farizah dan Muhammad Iqmal menjadi berjaya dengan gemilang dunia dan akhirat~

Aku doakan mereka berjaya dengan gemilang di dunia dan akhirat dan
Harapanku pada mereka,jadilah insan yang berjaya kerana berjuang demi agama,bangsa dan kerana Allah semata....

Syukur dan Terima Kasih Allah kerana menemukan aku dan mereka di MRSM KUALA LIPIS/TGS ini...
Aku sangat sayang kepada mereka:)

MRSM Kuala Lipis = MRSM Tun Ghazali Shafie
Kuala Lipis,Pahang,Malaysia

9 comments:

  1. tanpa cekgu siapalah kami.
    doa kami utuk cekgu tak kan putus.

    ReplyDelete
  2. keep blogging cikgu :)

    cikgu,buatlah shoutbox tuk blog ni,so mesti ramai yang leave their steps here =))

    rindu mrsm,rindu cikgu!
    may Allah bless,always inshaAllah.ameen.

    ReplyDelete
  3. rindu MRSM + tcheers and Adik...
    wanna fly back to MJSC

    ReplyDelete
  4. MISS PURE@SINCERE30 July 2011 at 11:57

    t-cheer,
    sblum sy mngnali t-cheer,
    sy slalu mrungut kenapa sy dtmptkan kat mrsm tgs,
    sy pun pelik dan krg brmnt dengan mktb tu...
    tp setlh sy masuk tgktn 2,
    kami sume mula mengenli t-cheer dgn lebih dkt lg,
    dan pd mse yg sama jg sy br sdr kenapa Allah mnmptkn sy di situ,
    Allah mnmptkn sy di MRSM TGS kerana Allah ingn menmukn sy dgn seorg insan yg mane dia akn mmberi cahaya ilmu pngthuan dan juge petnjk ke jln yg bnr kpd sy.
    Spnjg sy hdup di ats muka bmi ni,
    sy tdk prnh lg brtemu dgn insan seprti dia dan bg sy dialh yg tlh bnyk mngjr sy erti khdpn.
    Sy brsyukur sgt dpt brtmu dgn dia dan dia sntiasa brda di ingtn dn d hati sy...
    sy syg sgt kat dia,
    tnpe dia siapalh sy....
    "Setiap ukirn senyumn manis mu dan ajrn mu mmbw cahaya yg trg kpd ku..."
    Dan "dia"ialh NOOR SAADAH BT. ABDULLAH...
    Jasamu tdk akn prnh ku lupakn.!!!

    ReplyDelete
  5. sAyEr rindu KAt tChr...

    ReplyDelete
  6. i miss u teecher....
    wndu tcheer cagattt!!!!
    ermm..agak-agak tcheer akan engad ktowng lagi le ta??
    hope tcheer ta un lpe un kenagan kte..
    BaTCh FOrM 3 2011!!!
    i love u.....
    <3<3<3<3..
    muah!!

    ReplyDelete
  7. syg techerrrrr..hehe

    ReplyDelete
  8. syg sangat kat miss....sye nak miss ajar kelas kiteorg lgi tahun dpn...

    ReplyDelete