Monday 16 January 2012

Di dalam kita ada ~~dag dig dug~~

dag dig dug
itu bunyi jantung..:)
dalam bahasa science, jantung itu HEART..
dalam bahasa cinta, HEART itu hati...
maka HEART itu ada kaitan jantung dan hati dalam bahasa yang berbeza...
dan Hati dalam rohani diri akan menentukan setiap inci  tindakan kita...

Januari sudah sampai pertengahan,sangat pantas,bulan di atas langit sudah mula mengambang penuh cantik :)
*Jika ada di tepi tingkap,jenguk2lah di luar melihat kecantikan ciptaan Illahi yang kita tidak boleh cipta hatta
 1 cm bulan*
Allahuakbar=Allah MAHA BESAR kekuasaannya dalam penciptaanNYA..

Cerita mengenai Januari permulaan tahun omputih banyaknyaaaaa kerja di awal tahun ini.Grrr grrr grrr.
Tanggungjawab baru digalas,kadang2 pemikiran kita walaupun sedang berjalan tapi di kotak pemikiran sedang berfikir mengenai kerja.
GRRRRR.
*Saya manusia yang masih lemah* sebab kekadang saya rasa tenSION dan streSS dengan banyaknya kerja untuk dibuat.

Namun itu adalah emosi,emosi itu boleh dikawal jika hati dan niat kita diperbetulkan.
begitu juga saya,saya mesti mengawal emosi dengan memperbetulkan niat di hati :))
Saya BOLEH!!!Yeah,doa dan niat yang betul patut mengiringi setiap usaha saya..

Saya selalu memperingatkan diri saya selalu kerana
alpa juga menyinggah di hati jika tidak memperingatkan diri sendiri.
**Saya selalu berfikir...
sebagai seorang manusia yang telah diberi oleh Allah
segala2nya sangat TERBAIK buat diri seorang manusia;
tubuh badan yang sangat membantu bergerak,
minda otak yang boleh berfikir akan sesuatu,
perasaan yang ada rasa di dalam jiwa,
iman yang buat hati tenang,
AlQuran dan Hadis yang menunjuk arah kebenaran dan kebahagiaan,
SANGAT PERFECT nikmat yang Allah berikan,
MAKA kita sebagai hamba yang dikurnai semua yang terbaik itu,
sangat PERLU membuat yang terbaik setiap urusan kita,
baik dari segi kerja,amanah,tanggungjawab,amal,ibadat dan segala2nya buat TERBAIK 
kerana...
ALLAH telah memberi TERBAIK buat kita....
SubhanAllah=Maha Suci Allah


>>>Kita tidak mungkin menjadi PERFECT,tapi kita boleh melakukan sesuatu itu dengan TERBAIK<<<
Saya sangat kagum dengan Nabi kita,Nabi Muhammad,
Rasullullah telah dijanjikan syurga dan manusia PERFECT dalam segala2nya 

tapi masih mempertingkatkan amal ibadat dan memohon ampun kepada Allah setiap hari.
Mari kita mengucapkan terima kasih kepada Nabi kita yang mengajar kita dengan hadis2nya 
dengan berselawat dan sentiasa belajar mendengar hadis2 yang sahih 
dan berusaha memahami dan mengikutinya......

saya adalah manusia biasa yang ada dosa dan pahala
Tolong doakan Allah ampunkan dosa-dosa saya
moga kita jumpa di syurgaNYA
Amin

1 comment: