Friday 18 November 2011

positif atau negatif ~

Anak2 didik dah mula balik rumah masing2,tinggal kakak dan abang SPM.

<3 HOME IS WHERE THE HEART IS <3

Begitulah setiap hujung tahun persekolahan...
Cikgu2 MRSM kena keja lagi beberapa hari untuk settlekan keja tahun ini and ready for next year...:)

<3 KEJAYAAN ITU ADALAH PERANCANGAN YG DILAKSANA DAN DIAKHIRKAN DENGAN SEMPURNA BESERTA TAWAKAL KEPADANYA<3

Sekejap jek kan masa berlalu,sudah sampai ke penghujungnya dah...
*Semoga saya tidak tenggelam dengan arus dunia dan masa,dan amalan  kepadaNYA semakin bertambah dan lebih baik setiap hari...

Hari ini saya nak list sesuatu yang berpasang2an :)..let's see the list...

  1. malas - rajin
  2. sombong-syukur
  3. jahat-baik
  4. letih-segar
  5. rendah-tinggi
  6. gagal-lulus
  7. lemah-tabah 
  8. jijik-suci
  9. hina-puji
  10. biadap-sopan
  11. tipu-benar
  12. kosong-penuh
  13. kalah-menang
  14. marah-sabar
  15. sedih-suka
  16. masam-manis
  17. benci-cinta
  18. sikit-banyak
  19. gelap-terang
  20. langit-bumi
  21. gelap-terang
  22. malam-siang
  23. lelaki-perempuan
  24. hitam-putih
  25. ibu-ayah
  26. datuk-nenek
  27. anther-stamen
  28. talk-listen
  29. anger-love
  30. ingat-lupa

dan banyak lagi ...
Saya terfikir tentang ini apabila saya membaca makna Ayat 36,Surah Yassin...

“Maha Suci Allah, Tuhan yang menciptakan semua benda 
berpasang-pasangan. Tidak kira sama ada benda-benda itu terdiri 
daripada tumbuhan yang tumbuh di bumi mahupun yang lahir 
daripada diri mereka (manusia) sendiri. Begitulah juga bendabenda lain yang mereka tidak mengetahui akan hakikatnya”.

Alllahuakbar!=Allah Maha Besar 
Allah Maha Hebat CiptaanNYA...

Semoga saya sentiasa ingat...
Allah memberikan saya pilihan untuk memilih antara baik dan buruk.
Saya tidak boleh salahkan sesiapa akibatnya, kerana saya yang memilih dan buat.

Allah memberikan perbezaan antara satu sama lain supaya saya bersyukur dan melengkapi antara satu sama lain,bersama2,bukan mengutuk dan membenci.

BERBEZA KITA ADALAH UNTUK MELENGKAPI 
AGAR SAMA2 PEROLEHI 
YANG 
TERBAIK & TERINDAH
*I LOVE U ALL*
Syukur Ya Allah




No comments:

Post a Comment